perjantai 27. toukokuuta 2016

Torstai 26.5.2016




Sataa vettä ja vastatuuli. No, ei haittaa, olinhan tsekannut sääennusteen ja sonnustautunut kelin mukaisiin varusteisiin.


Lähdin töistä ajelemaan kotia kohti klo 16 jälkeen. Lähteissä hiukan jännitti, toimiiko sähköavustin, kun akun liitos oli täynnä vettä. Olin tietysti ohjeen mukaisesti irrottanut akun, kun jätin pyörän telineeseen. Akun paikka tässä pyörämallissa on takatarakan alla. Akku irroitetaan ja lukitaan paikalleen avaimella. Irroitus ja kiinnitys käy helposti. Virtakytkin ja lataustason osoitin on akun kyljessä. Samoin ohjaustankoon kiinnitetty ohjauspaneeli on helppo irroittaa ja ottaa mukaan. Ennen akun kiinnittämistä kuivasin varmuudeksi liittimet. Osoittautui, että turhaan jännitin, virrat toimivat moitteetta.


Sateessa kastunut akun liitin ei aiheuttanut ongelmia.


Ajelin jälleen rantareittiä Linnan ja Kaupunginpuiston kautta. Liikkeellä oli varsin paljon ihmisiä, vaikka ulkoilukeli ei ollutkaan paras mahdollinen. Linnan viereisessä puistossa taisi olla joku tapahtuma. Hienolta näyttivät rantareitin maisemat, vaikka vähän satelikin. Pyörä toimi hienosti niin märällä asfaltilla kuin hiekallakin. Sivuvastaisesta tuulesta ei ollut haittaa, sähköavustin piti menon keveänä. Päätin ajella pikkuteitä pitkin kotiin, vaikka matkaa kertyikin hieman enemmän.


Testimatkan pituudeksi tuli 29,3 km. Keskinopeus oli noin 25 km/h ja huippunopeus 43 km/h. Kyllä tällä pelillä mielellään ajelee sateisella ja tuulisellakin kelillä. Mieleen nousi muistoja kevään aiemmista lenkeistä, kun Lontilan peltoaukeilla puskin maantiepyörälläni vastatuuleen. Tällä sähköpyörällä tuntuma olisi varmasti ollut erilainen. Nyt tuli mieleeni, että täytyykin viikonloppuna tehdä testi, jossa ajan lenkin omalla fillarilla ja sitten saman lenkin tällä sähköpyörällä ja vertaan Polarin mittaamaa kalorinkulutusta. Palataan "testituloksiin" :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti